ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို .. ဘယ္ေတာ့မွ မစြန္႔လႊတ္ဘူးလို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ေၾကြးေၾကာ္ေပမယ့္
အခုေလးတင္ BBC က တင္သြားတဲ့သတင္းကိုဖတ္ျပီး ငိုင္ေတာင္ငိုင္သြားတယ္
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဂၽြန္လတုန္းက ျပင္သစ္ေလယာဥ္ 447 ဟာ ဘရားဇီးႏုိင္ငံ Rio de Janeiro ကေနျပင္သစ္ကိုထြက္ခြာရင္း
ယခု MH370 လို အလားတူျဖစ္ရပ္မ်ိဳးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္
ဒါေပမယ့္သူ႔တုန္းကေတာ့ သိပၸံပညာရွင္ေတြက ျပင္သစ္ေလယာဥ္ဘယ္ေနရာမွာရွိတယ္ဆိုတာကို ၂ ႏွစ္ၾကာအျပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ေရာက္မွေျပာျပႏုိင္ခဲ့ၾကတယ္ ။ တခ်ိဳ႕က ေလယာဥ္အပိုင္းအစေတြေတြ႔ရင္ ဘာေၾကာင့္ေလယာဥ္ပ်က္က်တယ ္ဘယ္ေနရာမွာ ေတြ႔တယ္ဆိုတာ ကို သိႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ လြယ္လြယ္ေလးထင္ေနၾကတယ္ ။
ဒါေပမယ့္အဲ့ေလာက္မရိုးရွင္းပါဘူး ရက္အနည္းငယ္အၾကာမွာ အရာ၀ထၳဳေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပင္လယ္ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ ေရြ႕သြားျပီျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲ့ဒီတုန္းကလည္း အေမရိက ဘရာဇီးနဲ႔ျပင္သစ္သေဘာၤေတြ ေလယာဥ္ေတြ အားလံုး ဒီေလယာဥ္ကိုရွာေဖြခဲ့ၾကတယ္ ဒါေပမယ့္ဘာမွမေတြ႔ခဲ့ရဘူး ။ အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ ျပင္သစ္ Aviation accident investigation authority , BEA ဟာ US မွာရွိတဲ့ သိပၸံပညာရွင္အုပ္စုကို ေခၚဆိုမႈတစ္ခုလုပ္ခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအဖြဲ႕ကအထူးသျဖင့္ ပင္လယ္ျပင္မွာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့အရာ၀ထၴဳေတြကို ရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာ အလြန္ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြပါ ။ အဲ့ဒီဖြဲ႕က ပင္လယ္ျပင္မွာ ရွာေဖြဖို႔မ်ဥ္းေတြဆြဲတယ္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈအတြက္သတင္းအခ်က္အလက္အားလံုးသံုးသပ္တယ္ ။
အဲဒီ ျပင္သစ္ေလယာဥ္တုန္းကေတာ့ သူတို႔ဟာ ေနာက္ဆံုး သိရတဲ့ last location ကေန မိုင္ေလးဆယ္ ပတ္လည္မွာ ရွိမယ္ဆိုျပီး သူတို႔ရဲ႕ On-board computer system ေတြနဲ႔ ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့ၾကတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အားလံု းေသခ်ာစံုစမ္းၾကည့္တဲ့အခါလည္း ဘာမွမေတြ႔ရျပန္ဘူး ဒါနဲ႔ သိပၸံပညာကလည္း မကူညီႏုိင္ဘူးလားဆိုျပီးအယံုအၾကည္ကင္းမဲ့လာျပန္တယ္ ။ ေနာက္လအနည္းငယ္အၾကာမွာ ျပင္သစ္ေလးေၾကာင္းက ျပန္လည္ရွာေဖြမႈေတြလုပ္ခဲ့ျပီး Keller ဦးေဆာင္တဲ့အဖြဲ႕ကို ေဒတာေတြ ျပန္လည္ ျပီးသံုးသပ္ေပးဖို႔ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ သူမနဲ႔ အဖြဲ႔ဟာ ပထမ ယူဆခ်က္ေတြနဲ႔ေတာ့ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သိလာခဲ့တယ္ ။ ထံုးစံအရဆိုရင္ ေပါက္ကြဲမႈ ပ်က္က်မႈမွာ black box ဟာ cases တုိင္းရဲ႕ 90% မွာ signal ထုတ္လႊင့္ေပးႏုိင္ပါတယ္ ။
အဲဒီတုန္းကလည္း black box နဲ႔ voice recoder ေတြကို ေစာင့္နားေထာင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ေလယာဥ္တည္ေနရာကို ဘာမွမခန္႔မွန္းေပးႏုိင္ခဲ့ဘူး ။ ါဆိုရင္ black box or voice recoder ဟာ signal ဘာလို႔မပို႔တာလဲ ေပါ့ ??
အဲဒီမွာ Metron statisticans ေတြဟာ သူတို႔ ပံုစံငယ္ရယ္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့အခ်က္အလက္ေတြရယ္ ေနရာသစ္တစ္ခုမွာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခအမ်ားဆံုး ဧရိယာကို သတ္မွတ္ခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအဖြဲ႕ဟာလည္း အဲဒီေနရာကိုသြားၾကည့္ခဲ့ၾကတယ္ ။
အဲဒီမွာ ေလယာဥ္ကိုျပန္ေတြ႔ခဲ့ၾကတယ္ ။ ထူးဆန္းေထြလာကိုလည္းေျဖရွင္းႏုိင္ခဲ့တယ္ ။ Black box and voice recoder ထဲကေဒတာေတြက ပိုင္းေလာ့ဟာ ေလယာဥ္အရွိန္မွားယြင္းစြာ ဖတ္မိတဲ့အခ်က္ရယ္ ၊ တံု႔ျပန္မႈ လြဲမွားတဲ့အတြက္ရယ္ ေလယာဥ္ကို ထိမ္းသိမ္းႏုိင္စြမ္းမရွိခဲ့ဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္ ။
=========================
ကၽြန္ေတာ္ေတြးတဲ့အခ်က္ကိုလည္း အဲဒီမွာ ထည့္ေရးထားတာေတြ႔တယ္ ။
ေလယာဥ္ဟာ အလံုးလိုက္ထိုးစိုက္ျပီး ၾကမ္းျပင္ေရာက္ေနရင္ေတာ့ ၀မ္းနည္းစြာနဲ႔ရွာလို႔လံုး၀မေတြ႔ႏုိင္ပါဘူးတဲ့ ။
အခုေလးတင္ BBC က တင္သြားတဲ့သတင္းကိုဖတ္ျပီး ငိုင္ေတာင္ငိုင္သြားတယ္
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဂၽြန္လတုန္းက ျပင္သစ္ေလယာဥ္ 447 ဟာ ဘရားဇီးႏုိင္ငံ Rio de Janeiro ကေနျပင္သစ္ကိုထြက္ခြာရင္း
ယခု MH370 လို အလားတူျဖစ္ရပ္မ်ိဳးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္
ဒါေပမယ့္သူ႔တုန္းကေတာ့ သိပၸံပညာရွင္ေတြက ျပင္သစ္ေလယာဥ္ဘယ္ေနရာမွာရွိတယ္ဆိုတာကို ၂ ႏွစ္ၾကာအျပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ေရာက္မွေျပာျပႏုိင္ခဲ့ၾကတယ္ ။ တခ်ိဳ႕က ေလယာဥ္အပိုင္းအစေတြေတြ႔ရင္ ဘာေၾကာင့္ေလယာဥ္ပ်က္က်တယ ္ဘယ္ေနရာမွာ ေတြ႔တယ္ဆိုတာ ကို သိႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ လြယ္လြယ္ေလးထင္ေနၾကတယ္ ။
ဒါေပမယ့္အဲ့ေလာက္မရိုးရွင္းပါဘူး ရက္အနည္းငယ္အၾကာမွာ အရာ၀ထၳဳေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပင္လယ္ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ ေရြ႕သြားျပီျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲ့ဒီတုန္းကလည္း အေမရိက ဘရာဇီးနဲ႔ျပင္သစ္သေဘာၤေတြ ေလယာဥ္ေတြ အားလံုး ဒီေလယာဥ္ကိုရွာေဖြခဲ့ၾကတယ္ ဒါေပမယ့္ဘာမွမေတြ႔ခဲ့ရဘူး ။ အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ ျပင္သစ္ Aviation accident investigation authority , BEA ဟာ US မွာရွိတဲ့ သိပၸံပညာရွင္အုပ္စုကို ေခၚဆိုမႈတစ္ခုလုပ္ခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအဖြဲ႕ကအထူးသျဖင့္ ပင္လယ္ျပင္မွာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့အရာ၀ထၴဳေတြကို ရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာ အလြန္ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြပါ ။ အဲ့ဒီဖြဲ႕က ပင္လယ္ျပင္မွာ ရွာေဖြဖို႔မ်ဥ္းေတြဆြဲတယ္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈအတြက္သတင္းအခ်က္အလက္အားလံုးသံုးသပ္တယ္ ။
အဲဒီ ျပင္သစ္ေလယာဥ္တုန္းကေတာ့ သူတို႔ဟာ ေနာက္ဆံုး သိရတဲ့ last location ကေန မိုင္ေလးဆယ္ ပတ္လည္မွာ ရွိမယ္ဆိုျပီး သူတို႔ရဲ႕ On-board computer system ေတြနဲ႔ ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့ၾကတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အားလံု းေသခ်ာစံုစမ္းၾကည့္တဲ့အခါလည္း ဘာမွမေတြ႔ရျပန္ဘူး ဒါနဲ႔ သိပၸံပညာကလည္း မကူညီႏုိင္ဘူးလားဆိုျပီးအယံုအၾကည္ကင္းမဲ့လာျပန္တယ္ ။ ေနာက္လအနည္းငယ္အၾကာမွာ ျပင္သစ္ေလးေၾကာင္းက ျပန္လည္ရွာေဖြမႈေတြလုပ္ခဲ့ျပီး Keller ဦးေဆာင္တဲ့အဖြဲ႕ကို ေဒတာေတြ ျပန္လည္ ျပီးသံုးသပ္ေပးဖို႔ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ သူမနဲ႔ အဖြဲ႔ဟာ ပထမ ယူဆခ်က္ေတြနဲ႔ေတာ့ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သိလာခဲ့တယ္ ။ ထံုးစံအရဆိုရင္ ေပါက္ကြဲမႈ ပ်က္က်မႈမွာ black box ဟာ cases တုိင္းရဲ႕ 90% မွာ signal ထုတ္လႊင့္ေပးႏုိင္ပါတယ္ ။
အဲဒီတုန္းကလည္း black box နဲ႔ voice recoder ေတြကို ေစာင့္နားေထာင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ေလယာဥ္တည္ေနရာကို ဘာမွမခန္႔မွန္းေပးႏုိင္ခဲ့ဘူး ။ ါဆိုရင္ black box or voice recoder ဟာ signal ဘာလို႔မပို႔တာလဲ ေပါ့ ??
အဲဒီမွာ Metron statisticans ေတြဟာ သူတို႔ ပံုစံငယ္ရယ္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့အခ်က္အလက္ေတြရယ္ ေနရာသစ္တစ္ခုမွာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခအမ်ားဆံုး ဧရိယာကို သတ္မွတ္ခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအဖြဲ႕ဟာလည္း အဲဒီေနရာကိုသြားၾကည့္ခဲ့ၾကတယ္ ။
အဲဒီမွာ ေလယာဥ္ကိုျပန္ေတြ႔ခဲ့ၾကတယ္ ။ ထူးဆန္းေထြလာကိုလည္းေျဖရွင္းႏုိင္ခဲ့တယ္ ။ Black box and voice recoder ထဲကေဒတာေတြက ပိုင္းေလာ့ဟာ ေလယာဥ္အရွိန္မွားယြင္းစြာ ဖတ္မိတဲ့အခ်က္ရယ္ ၊ တံု႔ျပန္မႈ လြဲမွားတဲ့အတြက္ရယ္ ေလယာဥ္ကို ထိမ္းသိမ္းႏုိင္စြမ္းမရွိခဲ့ဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္ ။
=========================
ကၽြန္ေတာ္ေတြးတဲ့အခ်က္ကိုလည္း အဲဒီမွာ ထည့္ေရးထားတာေတြ႔တယ္ ။
ေလယာဥ္ဟာ အလံုးလိုက္ထိုးစိုက္ျပီး ၾကမ္းျပင္ေရာက္ေနရင္ေတာ့ ၀မ္းနည္းစြာနဲ႔ရွာလို႔လံုး၀မေတြ႔ႏုိင္ပါဘူးတဲ့ ။
bbc
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.