ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၲေလးနည္းပညာတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ သုေတသနေဆာင္ရြက္ရန္ ဂ်ပန္က ေဒၚလာ ၂၅ သန္းကူညီ

ရန္ကုန္နည္းပညာတကၠသုိလ္အားေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ−ေက်ာ္ဇင္သန္း)
ရန္ကုန္နည္းပညာတကၠ သိုလ္ႏွင့္မႏၲေလးနည္းပညာတကၠ သိုလ္တို႔တြင္ သုေတသနဖြံ႔ၿဖိဳး ေရးလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ ဂ်ပန္အစိုးရက အေမရိကန္ေဒၚ လာ ၂၅ သန္းတန္ဖုိးရွိေထာက္ပံ့ မႈေပးအပ္ရန္ ဇူလိုင္ ၂၃ ရက္တြင္ လက္မွတ္ေရးထုိးလိုက္သည္။
ဂ်ပန္သံအမတ္မစၥတာတာ တီရွိဟိုင္းဂူခ်ီႏွင့္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးေဒၚလဲ့လဲ့သိန္းတုိ႔သည္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ အျပန္အလွန္သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာအစိုးရသည္ ရန္ကုန္ နည္းပညာတကၠသိုလ္ႏွင့္ မႏၲ ေလးနည္းပညာတကၠသိုလ္တို႔ကို အထူးဌာနမ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္၍ လက္ေတြ႕စြမ္းရည္ျဖင့္ေခတ္မီ အင္ဂ်င္နီယာစနစ္တတ္ကြၽမ္း ေသာလူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ေမြးထုတ္ေပးရန္ တည္ေထာင္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး အလ်င္အျမန္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစ ရန္ လိုအပ္ေသာစက္မႈလုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ တိုးတက္ေခတ္မီ ေသာသိပၸံႏွင့္အင္ဂ်င္နီယာမ်ား လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ပန္သံ ႐ံုး၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဂ်ပန္အစိုးရ၏ ေထာက္ပံ့မႈ မ်ားသည္ နည္းပညာတကၠသိုလ္ ႏွစ္ခု၏ ပညာေရးအရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေသာ သုေတသနလုပ္ ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သလုိ သိပၸံသုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစမည္ျဖစ္သည္။
အဆိုပါတကၠသိုလ္ႏွစ္ခုကို ကူညီေထာက္ပံ့ျခင္းအားျဖင့္ တစ္ ႏိုင္ငံလံုးတြင္ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ နည္းပညာအဆင့္ျမင့္မားလာေစ ရန္ရည္ရြယ္ေၾကာင္း ဂ်ပန္သံ႐ံုး ၏သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
သိပၸံႏွင့္နည္းပညာဝန္ႀကီး ဌာနေအာက္ရွိ ရန္ကုန္နည္းပညာ တကၠသိုလ္ႏွင့္မႏၲေလးနည္းပညာ တကၠသိုလ္တို႔အား အဆင့္ျမႇင့္ တင္ရန္ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတကာပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈေအဂ်င္စီ (JICA) ကလည္း လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃ ဒသမ ၅ သန္းပံ့ပိုးကူညီမည့္သေဘာတူ ညီခ်က္ကုိ လက္မွတ္ေရးထုိးထား သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ ထားေသာ္လည္း သင္ၾကားမႈစြမ္း ရည္ျမႇင့္တင္ရန္ႏွင့္ သင္ေထာက္ ကူပစၥည္းမ်ားလံုေလာက္ေစရန္ ဘ႑ာေငြအခက္အခဲရွိေနၿပီး ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ျပည္တြင္းအလွဴ ရွင္မ်ား၏ေထာက္ပံ့မႈမ်ားလိုအပ္ေနေၾကာင္း သိပၸံႏွင့္နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာနျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးေဒါက္တာကိုကိုဦးကေျပာသည္။
http://www.7daydaily.com/story/16685#.U9JH5ETkt5E
http://www.7daydaily.com/story/16685#.U9JH5ETkt5E
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.