(ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice ေန႔စဥ္သတင္းစာ မ်က္ႏွာဖံုးႏွင့္ Editorial)
ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကိစၥ
ယေန႔ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ မပါမၿပီး ျဖစ္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ကိစၥသည္ အေရးႀကီးလွသျဖင့္ အနည္းဆုံးအားျဖင့္ ေအာက္ပါ အခ်က္ခုနစ္ခ်က္ကို သတိျပဳရန္ လိုသည္။
၁။ အေျခခံဥပေဒသည္ လက္ေတြ႕က်င့္သုံးႏုိင္ျခင္း မရွိေသးသမွ် စာရြက္တစ္ရြက္ သို႔မဟုတ္ စာအုပ္တစ္အုပ္သာ ျဖစ္သည္။ မိုးပ်ံေအာင္ေကာင္းေသာ အေျခခံဥပေဒတစ္ခု ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းထားႏုိင္ပါေစ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏုိင္လွ်င္ အေရာင္ျပာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဝါသည္ျဖစ္ေစ စာအုပ္အျဖစ္သာ တည္ရွိေနမည္။ ဥပမာ- ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စု၏ အေျခခံဥပေဒသည္ စာရြက္ေပၚတြင္ အလြန္ေကာင္းေသာ အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ မည္သို႔ဆုိသည္ကို ျမင္ခဲ့ရၿပီး ျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏုိင္ငံ၏ အေျခခံဥပေဒတြင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းရန္ ေရးသားထားျခင္းရွိ မရွိ မေသခ်ာေသာ္လည္း ဆယ့္ရွစ္ႀကိမ္ အာဏာသိမ္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
၂။ အေျခခံဥပေဒမရွိဘဲ ေနလာခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ခ်ီ ၾကာခဲ့သျဖင့္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ေနတတ္ရန္ပင္ ႀကိဳးစားရဦးမည္။ အာဏာႀကီး ၾသဇာႀကီး ပုဂၢိဳလ္တို႔ပင္ အေျခခံဥပေဒ ဆုိသည္ကို နားလည္ေအာင္ ႐ုန္းကန္ေနရေၾကာင္း သူတို႔၏ စကားမ်ား၊ လုပ္ရပ္မ်ားက သက္ေသခံသည္။
၃။ ကမာၻေပၚရွိ မည္သည့္ အေျခခံဥပေဒ မွန္သမွ် ၿပီးျပည့္စုံသည္ မရွိပါ။ထို႔ေၾကာင့္ ျပင္ရန္ဆင္ရန္ အၿမဲလိုအပ္ေနလိမ့္မည္။
၄။ အမွတ္စဥ္ ၃ အရ စိတ္တိုင္းက် ျပင္ဆင္လိုက္ေသာ အေျခခံဥပေဒသည္လည္း ဟာကြက္၊ ယိုကြက္မ်ား ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။
၅။ လက္ရွိအေျခခံဥပေဒ သို႔မဟုတ္ စိတ္တိုင္းက် ျပင္ဆင္လိုက္ေသာ အေျခခံဥပေဒသည္ ႏုိင္ငံတြင္းရွိ Power Relations အာဏာအခ်ဳိးအဆကို မထင္ဟပ္လွ်င္ ၾကာရွည္ခံမည္ မဟုတ္ပါ။ ယခုအခ်က္ကို အမွတ္စဥ္ ၁ ႏွင့္ ပူးတြဲ ဖတ္႐ႈရေပမည္။ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ အေျခခံဥပေဒ ဆယ့္ရွစ္ခု ရွိခဲ့ၿပီးၿပီ။
၆။ အေျခခံဥပေဒသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ သမိုင္းေၾကာင္း၊ တည္ေနရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူတို႔၏စ႐ိုက္၊ ပညာေရးေရခ်ိန္၊ စီးပြားေရး အေျခအေနတို႔ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ရမည္။
၇။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ ၿဖိဳးတုိးတက္ျခင္းကို အေျခခံဥပေဒႏွင့္ တိုင္းတာမရပါ။ကမာၻေပၚတြင္ အဖြံ႕ၿဖိဳး အတိုးတက္ဆုံး ႏုိင္ငံမ်ားသည္ အေကာင္းဆုံးေသာ အေျခခံဥပေဒမ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားသည္ဟု မေျပာႏုိင္ပါ။ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ျခင္းကို ဆုံးျဖတ္သည့္ ေပတံမ်ားတြင္ ထိုႏုိင္ငံ၏ အေျခခံဥပေဒ ပါဝင္လွ်င္ပင္ တည္ေနရာ၊ သဘာဝ အရင္းအျမစ္၊ လူသားအရင္းအျမစ္၊ ေခတ္အခါ စေသာ ေပတံမ်ားစြာ အနက္မွ တစ္ေခ်ာင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အမွတ္စဥ္ ၁ ပါ ဆုိဗီယက္ျပည္ေထာင္စု အေျခခံဥပေဒကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားႏုိင္သည္။
အယ္ဒီတာ (၃၀.၉ .၂၀၁၃)
ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကိစၥ
ယေန႔ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ မပါမၿပီး ျဖစ္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ကိစၥသည္ အေရးႀကီးလွသျဖင့္ အနည္းဆုံးအားျဖင့္ ေအာက္ပါ အခ်က္ခုနစ္ခ်က္ကို သတိျပဳရန္ လိုသည္။
၁။ အေျခခံဥပေဒသည္ လက္ေတြ႕က်င့္သုံးႏုိင္ျခင္း မရွိေသးသမွ် စာရြက္တစ္ရြက္ သို႔မဟုတ္ စာအုပ္တစ္အုပ္သာ ျဖစ္သည္။ မိုးပ်ံေအာင္ေကာင္းေသာ အေျခခံဥပေဒတစ္ခု ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းထားႏုိင္ပါေစ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏုိင္လွ်င္ အေရာင္ျပာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဝါသည္ျဖစ္ေစ စာအုပ္အျဖစ္သာ တည္ရွိေနမည္။ ဥပမာ- ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စု၏ အေျခခံဥပေဒသည္ စာရြက္ေပၚတြင္ အလြန္ေကာင္းေသာ အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ မည္သို႔ဆုိသည္ကို ျမင္ခဲ့ရၿပီး ျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏုိင္ငံ၏ အေျခခံဥပေဒတြင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းရန္ ေရးသားထားျခင္းရွိ မရွိ မေသခ်ာေသာ္လည္း ဆယ့္ရွစ္ႀကိမ္ အာဏာသိမ္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
၂။ အေျခခံဥပေဒမရွိဘဲ ေနလာခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ခ်ီ ၾကာခဲ့သျဖင့္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ေနတတ္ရန္ပင္ ႀကိဳးစားရဦးမည္။ အာဏာႀကီး ၾသဇာႀကီး ပုဂၢိဳလ္တို႔ပင္ အေျခခံဥပေဒ ဆုိသည္ကို နားလည္ေအာင္ ႐ုန္းကန္ေနရေၾကာင္း သူတို႔၏ စကားမ်ား၊ လုပ္ရပ္မ်ားက သက္ေသခံသည္။
၃။ ကမာၻေပၚရွိ မည္သည့္ အေျခခံဥပေဒ မွန္သမွ် ၿပီးျပည့္စုံသည္ မရွိပါ။ထို႔ေၾကာင့္ ျပင္ရန္ဆင္ရန္ အၿမဲလိုအပ္ေနလိမ့္မည္။
၄။ အမွတ္စဥ္ ၃ အရ စိတ္တိုင္းက် ျပင္ဆင္လိုက္ေသာ အေျခခံဥပေဒသည္လည္း ဟာကြက္၊ ယိုကြက္မ်ား ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။
၅။ လက္ရွိအေျခခံဥပေဒ သို႔မဟုတ္ စိတ္တိုင္းက် ျပင္ဆင္လိုက္ေသာ အေျခခံဥပေဒသည္ ႏုိင္ငံတြင္းရွိ Power Relations အာဏာအခ်ဳိးအဆကို မထင္ဟပ္လွ်င္ ၾကာရွည္ခံမည္ မဟုတ္ပါ။ ယခုအခ်က္ကို အမွတ္စဥ္ ၁ ႏွင့္ ပူးတြဲ ဖတ္႐ႈရေပမည္။ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ အေျခခံဥပေဒ ဆယ့္ရွစ္ခု ရွိခဲ့ၿပီးၿပီ။
၆။ အေျခခံဥပေဒသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ သမိုင္းေၾကာင္း၊ တည္ေနရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူတို႔၏စ႐ိုက္၊ ပညာေရးေရခ်ိန္၊ စီးပြားေရး အေျခအေနတို႔ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ရမည္။
၇။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ ၿဖိဳးတုိးတက္ျခင္းကို အေျခခံဥပေဒႏွင့္ တိုင္းတာမရပါ။ကမာၻေပၚတြင္ အဖြံ႕ၿဖိဳး အတိုးတက္ဆုံး ႏုိင္ငံမ်ားသည္ အေကာင္းဆုံးေသာ အေျခခံဥပေဒမ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားသည္ဟု မေျပာႏုိင္ပါ။ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ျခင္းကို ဆုံးျဖတ္သည့္ ေပတံမ်ားတြင္ ထိုႏုိင္ငံ၏ အေျခခံဥပေဒ ပါဝင္လွ်င္ပင္ တည္ေနရာ၊ သဘာဝ အရင္းအျမစ္၊ လူသားအရင္းအျမစ္၊ ေခတ္အခါ စေသာ ေပတံမ်ားစြာ အနက္မွ တစ္ေခ်ာင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အမွတ္စဥ္ ၁ ပါ ဆုိဗီယက္ျပည္ေထာင္စု အေျခခံဥပေဒကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားႏုိင္သည္။
အယ္ဒီတာ (၃၀.၉ .၂၀၁၃)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.